Gas, water en elektriciteit
Je brengt zelf je leveranciers van water, gas, elektriciteit … waarbij je een contract hebt op de hoogte van je verhuis. Zij sluiten jouw contract voor je oude adres af en dragen het eventueel over naar je nieuwe adres:
- Bij de plaatsbeschrijving aan het begin van de huur vul je samen met Thuispunt Gent de energieovernamedocumenten in. We noteren hierop de meterstanden.
- Verwittig zelf je leverancier van water, gas, elektriciteit … waarbij je een contract hebt van je verhuis. Bezorg deze het energieovernamedocument.
- Je energieleverancier start de facturatie op je nieuwe adres. Welke zaken je kan overzetten hangt af van de situatie in je gebouw (eigen meters of collectieve meters).
Er zijn twee mogelijkheden:
- Individuele tellers voor elektriciteit, gas en water
Je draagt je bestaande contract over naar je nieuwe adres of je sluit een nieuw contract af met een leverancier. Je doet dit zelf. Op www.vreg.be kan je de v-test doen om te zien welke leverancier voor jou de beste is. - Collectieve nutsvoorzieningen voor water en/of gas
Het contract voor water en/of gas verloopt via Thuispunt Gent. Je betaalt aan Thuispunt Gent. Je sluit geen eigen contract af met een leverancier.
Je mag je contract van water, gas of elektriciteit niet overzetten voor de officiële begindatum van je huurcontract!
Tv, telefonie en internet
Je leverancier voor tv, telefonie en internet kies je zelf. Heb je een abonnement voor tv, internet of heb je een vaste telefoon? Vergeet dan niet om je leverancier op de hoogte te brengen van je verhuis.
Je leverancier kan je abonnement naar je nieuwe adres overdragen. Je leverancier kan je hierover meer informatie geven.
Schotelantennes
Je mag niet zomaar een schotelantenne plaatsen. Je moet hiervoor toestemming vragen aan Thuispunt Gent. Je moet ook de regels voor het plaatsen van een schotelantenne naleven.