Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Misschien vind je het antwoord in onze 'veelgestelde vragen'. Je kan zoeken op een zoekterm. Of je kan bij 'categorie' aangeven of je wil huren, al huurt, wil verhuren of wil lenen. Je kan daarbij ook het thema aanduiden waarover je een vraag hebt. Zo vind je heel eenvoudig het antwoord op een heel aantal veel voorkomende vragen. 

Ik wil verhuizen

Ik wil graag verhuizen naar een andere sociale woning. Hoe vraag ik dit aan?

Je woont bij ons maar je wil graag verhuizen. Dan kan je een andere woning vragen. 
Je schrijft je opnieuw in als kandidaat-huurder. Je komt opnieuw op de wachtlijst terecht. In sommige gevallen heb je wel voorrang

Hoe verloopt de afrekening na verhuis?

Na je verhuis krijg je van Thuispunt Gent een afrekening:

  • Je krijgt je waarborg en de interesten op de waarborg terug.
  • We trekken openstaande facturen en herstellingskosten van je waarborg af.

We sturen je afrekening naar je nieuwe adres.

Hoe zeg ik mijn huurcontract stop?

Je kan je huurcontract met Thuispunt Gent stopzetten door het invulformulier in te vullen.
Je kan ook mailen naar verhuur@thuispuntgent.be of een aangetekende brief via de post te versturen naar:
Thuispunt Gent
t.a.v. Dienst Huurders en Kandidaten
Kikvorsstraat 113
9000 Gent   

Hou er rekening mee dat er een opzegtermijn is.