Internetaansluiting

Je regelt zelf je aansluiting voor internet en kiest zelf je leverancier. Vraag op voorhand aan de leverancier in welke ruimtes die moet zijn om het internet aan te sluiten. Want niet alle ruimtes in het gebouw zijn vrij toegankelijk. Soms moet de leverancier sleutels aanvragen bij Thuispunt Gent. Dat moet minstens 5 dagen op voorhand. 

 

Internet aansluiten in je woning

Je kiest en contacteert zelf een leverancier om internet aan te sluiten in je woning. Je betaalt de leverancier ook rechtstreeks. Het is belangrijk om op voorhand na te vragen in welke ruimtes de leverancier moet zijn om het internet aan te sluiten. Want soms moet de leverancier sleutels aanvragen bij Thuispunt Gent. 
 

Wanneer moet je Thuispunt Gent niet contacteren?

Je kan direct een afspraak maken met de leverancier in volgende gevallen:

  • De leverancier heeft alleen toegang nodig tot de modem in je woning.
  • De leverancier moet in het tellerlokaal of de technische ruimte zijn en jij hebt als huurder zelf een sleutel van deze ruimte. 
     

Wanneer moet de leverancier Thuispunt Gent contacteren?

Je vraagt aan je leverancier om Thuispunt Gent te contacteren als:

  • De leverancier moet in de technische ruimte of het tellerlokaal zijn en jij hebt als huurder zelf geen sleutel.

Je leverancier contacteert Thuispunt Gent via beheer@thuispuntgent.be om verdere afspraken te maken. Let op: sleutels moeten minstens 5 werkdagen op voorhand worden aangevraagd. 
 

Heb je recht op sociaal internetaanbod?

Meer informatie over het sociaal tarief op internet vind je op Sociaal internetaanbod | Vlaanderen.be.