Technische noodgevallen buiten de kantooruren

Wat is een technisch noodgeval?

De volgende technische problemen zijn noodgevallen:

  • Gasreuk in het gebouw
  • Wateroverlast. Er zijn grote waterlekken in het gebouw. 
  • Problemen met de collectieve verwarming. Niemand in het gebouw heeft verwarming of warm water. 
  • Problemen met de watertoevoer. Niemand in het gebouw heeft water 
  • Gevaarlijke situaties zoals panelen of balustrades die los zitten, losse stenen die dreigen te vallen …
  • Zware verstoppingen in de gemeenschappelijke leidingen. Bijvoorbeeld verstoppingen met terugvloei in de toiletten. 
     

Wat doen bij een technisch noodgeval?

Is er een technisch noodgeval in je woning of gebouw buiten onze kantooruren? Dan kan je bellen naar onze wachtdienst via ons technisch noodnummer 09 235 99 55

Let wel:

  • Algemene herstellingen behandelen we enkel tijdens onze openingsuren. 
  • Is er een probleem met de lift? Bel dan rechtstreeks naar de onderhoudsfirma. Dit nummer staat duidelijk vermeld in de lift.
     
Wanneer kan je het noodnummer bellen?
  • Op werkdagen na 20 uur. 
  • In het weekend.
  • Op feestdagen.
  • Tijdens onze sluitingsdagen. 
 

Hulpdiensten eerst bij brand of personen in nood 

Als er personen in nood zijn of bij brand, dan moet je direct de hulpdiensten bellen! 

  • 112    Algemeen Europees noodnummer
  • 101    Politie
  • 100   Brandweer & ambulance

Let wel: bel alleen naar de hulpdiensten als er iemand in nood is of als het brandt. Wist je dat je moet betalen als je de hulpdiensten zonder reden belt?